בעל עסק – כך תדע מתי, למה ואיך לקחת הלוואה?

קרנות פנסיה

לקיחת הלוואה מהבנק או מכל גוף אחר צריכה להיעשות בשיקול דעת ובזהירות. בסופו של דבר, יש להחזיר את ההלוואה ולהמשיך ולשלם את ההוצאות השוטפות. המאמר יתמקד בהלוואות לבעלי עסקים – מתי, למה ואיך?

מתי בעלי עסקים זקוקים להלוואה ולאיזה צורך?

הלוואה לעסקים מהבנק ניתנת כאשר בעלי העסק זקוקים למימון עסק חדש או למימון התרחבות של עסק. סיבה נוספת היא משבר כלכלי. לדוגמה, מגפת הקורונה השפיעה על בעלי עסקים רבים אשר קיבלו מהבנקים הלוואות אטרקטיביות על מנת שלא יקרסו. אך עדיין ישנם מקרים רבים בהם בתי העסק נמצאים במקסימום האשראי שלהם בבנק ולכן חייבים לפנות למקורות מימון נוספים לבקשת הלוואה לכל מטרה. ישנם גם עסקים שמגוונים את מקורות המימון שלהם כדי להרוויח ריבית נמוכה יותר על ההלוואה.

מדוע כדאי לבעל עסק לקחת הלוואה?

ההלוואה מקלה על התנהלותו של בית העסק וכך נשאר לו אוויר לנשימה. העסק עובד עם ספקים וצריך לשלם להם בזמן על הזמנות שנעשו. בנוסף, לעסק יש עובדים שצריכים לקבל משכורות. יתרה מכך, בעל עסק צריך לשלם את השכירות על הנכס בו הוא מנהל את העסק ולעמוד בתשלומי הארנונה והוצאות נוספות כמו חשמל ומים, לשלם מיסים וכד'. כאשר לעסק יש יותר הוצאות מהכנסות הוא חייב לאזן את התחום הפיננסי ולנהל אותו כמו שצריך. ההלוואה מתפרסת לאורך תקופה ארוכה ומאפשרת החזר חודשי נוח. כך באמצעות הלוואה לכל מטרה, ניתן לאזן את העסק מבחינה כלכלית ולשפר את ההתנהלות שלו. אך מה עושים שהריביות בבנק גבוהות או שנגמרה מסגרת האשראי?

הלוואה לכל מטרה

מאיפה לוקחים הלוואה?

הלוואה לכל מטרה לבעלי עסקים ניתנת במסגרת הלוואה חוץ בנקאית. זוהי הלוואה שאינה קשורה לבנק או למדינה והיא ניתנת על ידי גופים כמו: חברות ביטוח, חברות כרטיסי האשראי, קרנות השתלמות, חברות למימון ישיר, חלפני כספים ועוד. הלוואות חוץ בנקאיות הן אינן הלוואות של השוק האפור מכיוון שהן מפוקחות על ידי המדינה. כלומר, הגוף החוץ בנקאי הפיננסי חייב לפרט את התנאים כאשר מדובר על הלוואה לבעל עסק ולאדם פרטי. מה הריבית אותה הוא גובה, תקופת ההלוואה, מה הדין לגבי אי עמידה בתשלומים וכד'. ההלוואות בדרך ניתנות לטווח קצר אך גם ניתן לקבל לטווחים ארוכים כאשר הגוף המלווה בודק את יכולת ההחזר של בעל העסק. כמו כן, כשלוקחים הלוואה בתשלומים ניתן להקטין את תקופת ההחזר ואת גובה הלוואה וכך גם הסיכון מצטמצם ולכן עדיף לקחת הלוואה שהיא חוץ בנקאית.

למה כדאי לשים לב כשלוקחים הלוואה?

כשלוקחים הלוואות חוץ בנקאיות חשוב לקחת אותן מגוף מוכר ובעל מוניטין. אין לקחת הלוואות מגופים שאין להם הוכחות או המלצות ושאינם מוכרים או מפוקחים. בנוסף יש לחתום על חוזה בו ירשמו גובה הריבית, תאריך של התחלה וסיום העסקה, תנאי ההחזר, התקופה, שמות הלווים והמלווים, חתימות ואף עדים. חשוב לקרוא את תקנון החברה המלווה טרם החתימה על החוזה.