האם יש החזר מס לניכיון צ'קים?

החזר מס לניכיון צ'קים

כאשר אנחנו מנהלים עסק אנחנו צריכים לפעמים להתמודד עם מצב של ניכיון צ'קים. פריטת צ'קים או ניכיון צ'קים לא תמיד יזכו אותנו באופן מידי בהחזר מס. אם אנחנו רוצים להיות בטוחים אם אנחנו זכאים להחזר מס בגין ניכיון צ'קים או לא, הדבר הראשון שאנחנו צריכים לעשות זה לנהל את ספרי החשבונות של העסק שלנו באופן מסודר. חשוב שנקפיד לדווח למס הכנסה על כל הוצאה או הכנסה שיש לעסק שלנו ושלא נעגל פינות – אחרת באמת לא נהיה זכאים לקבל החזרי מיסים.

איך אנחנו יכולים לקבל החזר מס?

אז איך אנחנו יכולים לקבל החזר מס? באופן טבעי כל בעל עסק ישמח לקבל החזר כספי עבור תשלום המיסים השנתי שלו. אם אנחנו רוצים לקבל החזר מיסים חשוב שנעבוד לפי הספר ולא נעלים חלק מההכנסות שלנו. כאשר נקפיד לעבוד בצורה שקופה מול מס הכנסה נוכל להיות רגועים יותר ובטוחים שאם מגיע לנו החזר מיסים נקבל אותו. עוד חשוב לשים לב שאנחנו מקפידים להוציא חשבוניות מס בזמן לכל הלקוחות שלנו ולא עובדים חס וחלילה בלי חשבונית מס או קבלה.

מי זכאי לקבל החזר מס?

אז מי זכאי לקבל החזר מס? רשות המיסים היא זאת שקובעת לפי מאפיינים קבועים בחוק או בתקנות רשות המיסים מי רשאי לקבל החזר מס ומי לא. לרוב אם אנחנו בעלי עסק ואנחנו רוצים לקבל החזר מס אנחנו צריכים להוכיח לרשות המיסים ששילמנו מיסים גבוהים יותר ממה שהיינו צריכים או אמורים בשנת מס מסוימת. אם אנחנו רוצים לקבל החזר מיסים אנחנו צריכים להציג לרשות המיסים מסמכים אודות ההוצאות וההכנסות הכספיות של העסק שלנו.

איך רואה חשבון יכול לסייע לנו בקבלת החזר מס?

בשביל שיהיה לנו קל יותר ופשוט יותר לקבל החזר מס הדבר הכי חכם שאנחנו יכולים לעשות זה לשכור את השירות המקצועי של רואה חשבון. רואה חשבון מקצועי יוכל להעניק לנו ליווי צמוד וייעוץ חשבוני שיסייעו לנו לקבל החזרי מס איכותיים מדי שנת מס. רואה החשבון יוכל לנהל עבורנו את ספרי החשבונות של העסק שלנו והוא יוכל להעריך עבורנו האם אנחנו זכאים לקבל החזר מיסים או לא בהערכה גסה ולא סופית.

בסופו של דבר, קבלת החזר מיסים זה דבר נחמד מאוד, אבל גם כדאי לוודא שאנחנו לא משלימים יותר מדי מיסים שלא לצורך. אם אנחנו אכן זכאים לקבל החזרי מס כדאי לנו לשקול בחיוב להשקיע את הסכום הכספי שרשות המיסים מחזירה לנו. יש הרבה אפיקי השקעה שאנחנו יכולים לבחור להשקיע בהם את הכסף שנקבל בחזרה מרשות המיסים והתייעצות עם יועץ השקעות מומחה תוכל לסייע לנו לקבל את ההחלטה הטובה ביותר עבורנו גם מבחינה אישית וגם מבחינה עסקית.

מאמר בשיתוף https://financepro.co.il/