החזרי מס על הלוואות – מי זכאי, ואיך זה עובד?

החזרי מס על הלוואות לרכישת נדל"ן – יש דבר כזה!

מעטים מאוד האזרחים אשר יכולים להרשות לעצמם לרכוש נדל"ן באמצעות הון אישי – הרוב המוחלט של המתעניינים ברכישת נכס נאלצים לקחת הלוואה מהבנק, ומדובר בהלוואות בעלות תנאים לא פשוטים בכלל, שגם כוללות עלויות נוספות מסביב (ביטוחים, מיסים ועוד).
יחד עם זאת, עדיין קיימת דרך לחסוך לא מעט כסף ולקבל החזרי מס בתנאים מסוימים – כל הפרטים במדריך שלפניכם:

החזרי מס על הלוואות נדל"ן – מה זה אומר?

אחד מהתנאים שהבנקים מציבים בבקשת משכנתא היא רכישת פוליסת ביטוח.
פוליסות הביטוח בד"כ כוללות ביטוח חיים וביטוח מבנה, והסיבה שבגללה הבנק דורש את הביטוח היא כדי לבטח את עצמו ואת הכסף שהוא מלווה, ולהבטיח שהוא יחזור אליו במידה ומשהו יקרה למבקשי ההלוואה או לנכס.
אותו ביטוח (שניתן לרכוש דרך מגוון חברות הביטוח או הבנק) יכול להעניק את הזכות לבקש החזרי מס – מבקשי ההלוואה יכולים להיות זכאים להחזרים בגובה של עד 25% מהתשלומים לביטוח חיים, בין אם רכישת הביטוח נעשתה דרך הבנק או דרך חברת ביטוח.

למי מגיע החזרי מס על הלוואות?

החזרי מס על הלוואות יכולים להתקבל בשל מספר גורמים ותנאים, כאשר אחד מהם הוא ביטוח משכנתא (שרבים מהלווים לא מודעים לכך שהוא יכול לסייע להם לקבל הקלות במס).
לפי הנתונים, כ-25% מהאוכלוסייה זכאים להחזרי מס לפי חוק, ואחת הדרכים היותר מומלצות לדעת אם אתם משויכים לאוכלוסייה הנ"ל ולאיזה גובה החזר אתם זכאים היא להיעזר במחשבון מס.

החזר מס עקב ניהול עסק מהבית

תנאי נוסף שיכול להעניק זכאות להחזרי מס על הלוואות לרכישת נכס הוא ניהול עסק מהבית – כלומר על עבודה ביתית מכל סוג שהיא ומכל מקצוע, ובתנאי שהיא נעשית מהבית.
איך זה עובד – ברגע שהעבודה כולה מתנהלת מהבית, הנ"ל שווה ערך לאחזקת משרד, כלומר – ניתן להחשיב את הבית בתור משרד.
הוצאות על ניהול משרד ביתי נחשבות כהוצאות מוכרות, שכן הן הוצאות אשר מיועדות לייצור הכנסה, ובכך ניתן לקבל החזרי מס על ריבית של בקשת ההלוואה, וגם על הוצאות נוספות כגון חשבונות.

איך מבקשים את ההחזרים?

בקשות של החזרי מס עבור הביטוחים (ביטוח חיים או נדל"ן) מבוצעות דרך מילוי דו"ח שנתי, שאותו מגישים למס הכנסה.
עצמאיים אשר מנהלים עסק ביתי מחויבים בכל מקרה למלא את הדו"ח, ולשכירים מילוי הדו"ח אינו בגדר חובה, אך במידה ובדיקת הזכאות שנערכה הצביעה על זכאותם מסוימת לקבלת ההחזרים, הם יהיו זכאים גם כן להגיש את הדו"ח.
כמו כן, ניתן לקבל החזרים גם הלוואות פעילות, ובתנאי שפרק הזמן מתחילת לקיחתן לא עולה על 6 שנים.