התנהלות כלכלית נכונה ב-2020 ותכנון כלכלי קדימה

התנהלות כלכלית נכונה

כולנו רוצים לחיות טוב, בין אם אנחנו צעירים או מבוגרים יותר. מאחר שהחיים לא זולים, אנחנו צריכים לדעת להתנהל נכון כלכלית וגם תמיד לשמור כסף בצד. אגב, דוגמת תקופת הקורונה היא מושלמת למה שאנחנו מדברים עליו. מי מאיתנו היה מוכן כלכלית לתקופת 2020?

ברור לכולנו, נגיף הקורונה הפתיע גם את מומחי המדע הכי גדולים בעולם. לא בארץ, בעולם. בעוד שנגיף הקורונה כבר התפשט כמעט בכל העולם, במקביל להתפשטותו אנחנו גם עדים לתופעות כלכליות נרחבות. אגב, כולל סגירות של חברות וארגונים מסוגים שונים ברחבי העולם. זה לא יהיה אפשרי לשאול אם תכננתם נכון את ההתנהלות הכלכלית שלכם לקראת התקופה הזו, כי פשוט אף אחד מאיתנו לא היה מוכן לכזה תרחיש. יחד עם זאת, אפשר ללמוד מתקופת הקורונה וללמוד כיצד להתנהל טוב יותר בעתיד, להיות מוכנים לתרחישי בלת"מ.

לתכנן נכון את עתידכם הכלכלי בתקופת הקורונה ובכלל

אם מישהו אמר לכם שיש לתכנן את גיל הפרישה, הוא לא הטעם אתכם. אבל, לפני שמדברים על תכנון גיל פרישה ופנסיה, חשוב לדבר על היבט נוסף בכל הנושא של התמודדות כלכלית ב-2020. מי מאיתנו היה מוכן לתרחיש כה בלתי צפוי של נגיף הקורונה? כנראה שאף אחד מאיתנו.

אבל יחד עם זאת שאף אחד מאיתנו לא מוכן ספציפית לקורונה, חלק מאיתנו היו מתוכננים כלכלית טוב יותר מאחרים. אין ספק, עובדה זו קיימת בשטח והיא מורגשת. בעוד שישנם שכירים ועצמאים שלא עבדו כבר חודשים, יש מהצד השני של המתרס אנשים שהיו מתוכננים כלכלית טוב יותר והיו מסוגלים לחיות לתקופה מסוימת על חסכונותיהם.

תכנון גיל הפרישה שלכם בצמוד לקבלת ייעוץ פיננסי

בכל מקרה, בין אם מדברים על תקופת הקורונה או על כל תקופה אחרת, תמיד יהיה כדאי לקחת בחשבון את תכנון גיל הפרישה שלכם. אתם מעוניינים לשמר את איכות החיים שהתרגלתם אליה, ואתם ממש לא מעוניינים להיות מוכרחים לעבוד בגיל הזקנה בעבודה במשרה מלאה.

לידיעתכם, תכנון פיננסי ותכנון גיל פרישה, הם תהליכים פיננסיים שבמהלכם לפעמים גם אנשים משקיעים השקעות קטנות וגדולות. ההשקעות יכולות להתבטא בהשקעות בשוק ההון, אך לא בלבד. כשמתכננים גיל פרישה, ניתן לעשות זאת באופנים ובשיטות רבות ומגוונות.

בחירת היועץ הפיננסי הנכון – מה חשוב לדעת?

אם אתם צריכים את הייעוץ הפיננסי הזה של תכנון גילאי הפרישה, אתם צריכים למעשה יועץ פיננסי מוסמך ומומחה בתחומו. מאחר שישנם לא מעט כאלו במשק הישראלי, אתם תרצו לדעת שאתם בוחרים ביועץ הנכון וההכי מקצועי.

שבו לכם לפגישת ייעוץ, הקשיבו להצעות הייעול הכלכליות, רשמו בפניכם טיפים ולכו הביתה לחשוב על הדברים שהציגו בפניכם בפגישת הייעוץ. לבסוף, תוכלו לבחור ביועץ פיננסי כזה או אחר בבטחה ולאחר שבדקתם את מה שצריך לוודא. בהצלחה!