שירותי חשבות שכר וחוות דעת אקטואריות לעסקים

החזרי מס בקלות

שירותי חשבות שכר וחוות דעת אקטואריות לעסקים הם כבר לא שירותי רשות אלא חובה. למעשה, בעלי העסקים עצמם ראוי וירצו שירותים אלו וזאת על מנת לוודא כי העסק שלהם עובד נכון ומנוהל נכון. הבה נכיר שירותים אלו בהרחבה ונכיר מה הם כוללים. על ידי כך, חשיבות שירותים אלו תובן ולכן מומלץ לקרוא את הבאות בהרחבה ובהעמקה.

חשבות שכר

חשב שכר – חשב השכר הוא מקצוע השייך לתחום הנהלת החשבונות וכולל בתוכו טיפול בשכר העובדים וטיפול בזכויות המגיעות לעובדים, כגון: תנאים סוציאליים (חובה ורשות), קופות גמל וקרנות השתלמות. כיום, כלל החברות חייבות איש מקצוע בתחום שירותי חשבות שכר וזאת לצד מנהל כספים (מנהל פנים ארגוני או שירותי ניהול כספים חיצוני) ו/או רואה חשבון, בין אם מדובר על חשב שכר פנים ארגוני לבין אם מדובר בשירותי חשבות במיקור חוץ. חשוב להבדיל בין חשב שכר רגיל לבין חשב שכר בכיר אשר הוא אחראי על תחומי השכר ועליו להיות בעל ידע נרחב מהחשב הרגיל ובעל מיומנות גבוהה יותר.

על תחום התעסוקה וההסמכה של חשבי השכר בישראל, אמונה לשכת רואי החשבון. הלשכה, תבחן את כלל המועמדים להיות חשבי שכר ואלו הרוצים לעסק בתחום חשבות שכר. הסמכתם תהייה תחת הלשכה ותהליך ההסמכה כולל מבחנים מעשיים בדיני העבודה השונים, מדרגות המס, כל נושא הביטוח הלאומי ומס הכנסה. ניתן למצוא שלל קורסים בנושא וחשוב מאוד לבחור בסוג הקורס המתאים לכם ביותר וזה שיעניק לכם את מירב הכלים להם אתם זקוקים.

חוות דעת אקטוארית לעסקים

חוות דעת אקטוארית היא חוות דעת אשר נועדה להעניק ולייצר תחזית כלכלית או פיננסית. המטרה העיקרית של חוות דעת אקטוארית של רואה חשבון היא להעריך תוצאה של אירוע אשר טרם התקיים וזאת בהסתמך על הנתונים הקיימים ו/או מאגר מידע סטטיסטי. מי שמבצע את חוות הדעת, מחוייב להיות מקצוען ולדעת להגיע לתחזית המדוייקת ביותר והמקצועית ביותר.

היא חוות דעת אשר נועדה להעניק ולייצר תחזית כלכלית או פיננסית. המטרה העיקרית של חוות דעת אקטוארית היא להעריך תוצאה של אירוע אשר טרם התקיים וזאת בהסתמך על הנתונים הקיימים ו/או מאגר מידע סטטיסטי. מי שמבצע את חוות הדעת, מחויב להיות מקצוען ולדעת להגיע לתחזית המדויקת ביותר והמקצועית ביותר.

כאשר מדובר על חוות דעת אקטוארית לעסקים, קיימים מספר סוגים שונים של חוות דעת:

  • הערכות שווי – עבור חברות ועסקים שונים. לרוב מטרת חוות הדעת היא להעריך את שווי החברה או העסק למטרות מכירה או למטרות בית המשפט.
  • חוות דעת של רואה חשבון.
  • חוות דעת עבור בתי המשפט – חוות דעת מקצועית העומדת בקריטריונים הנוקשים של בתי המשפט בישראל.
  • חוות דעת בנושאים שונים הכוללים אובדן ופגיעה במוניטין, אובדן רווחים, הערכות נזק וכיוצא בזאת. במידה ועסק או חברה ספגו הפסדים וירצו לדרוש אותך, חוות הדעת היא שתעזור להם לקבל תמונה כלכלית ופיננסית נכונה.
  • חוות דעת בנושא יישוב סכסוכים עסקיים שונים.
  • חוות דעת מסחריות.
  • תוכניות עסקיות – להגשה לכל המטרות.
  • בדיקות שונות הקשורות בתחום הפיננסי.

לסיכום,

במידה ואתם זקוקים לשירותי חשבות שכר – בין אם פנים ארגוני לבין שכירת שירותי חשבות במיקור חוץ, חוות דעת אקטוארית, ניהול כספים חיצוני של הארגון מכל סיבה שהיא וכמובן מנהל כספים, הדבר הכי חשוב הוא לבחור בבעלי המקצוע המקצוענים והטובים ביותר.